Голова Правління Акціонерного Товариства «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» Михайло Ільницький: наша діяльність орієнтована на майбутнє - інтелектуальне та цифрове

Після важкого, кризового, через карантини та локдауни 2020 року, цей 2021 рік обіцяє стати більш динамічним і багатим на зміни у міру зниження числа захворювань, збільшення кількості вакцинованих і скасування різних карантинних обмежень.У будь-якому разі локомотивом у відновленні економіки України в пост-COVID-19 стануть підприємства енергетичної галузі, що продовжували працювати під час всіх локдаунів, а обсяги Інвестиційних програм в 2021 році перевищили докризовий рівень.

Протягом багатьох років енергетики активно вимагали, а політики лише погоджувались, що застарілу більш ніж на 60 % мережу передачі і розподілу електроенергії в Україні потрібно суттєво модернізувати.

Завдяки впровадженню стимулюючого тарифоутворення або RAB-регулювання для операторів системи розподілу у 2021 році - майбутнє для електромереж АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» нарешті настало.

АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» було одним з перших операторів системи розподілу, яке здійснило оптимізацію та адаптацію своїх виробничих процесів до нової моделі регулювання.

На 2021 рік НКРЕКП затвердила Інвестиційну програму для розвитку системи розподілу електроенергії АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» у розмірі – 257,9 млн. грн (без ПДВ). Такі інвестиції вже дозволяють протистояти викликам майбутнього – поетапно оновлювати електромережі, а не їх аварійно ремонтувати.На реалізацію стратегічних завдань з будівництва, модернізації та реконструкції електричних мереж Чернігівської області заплановано понад 130 млн. грн (без ПДВ).Крім того, в умовах RAB – регулювання, вважаємо за доцільне - запровадження нових підходів до планування ремонтів на основі оцінки ризиків (вплив по SAIDI (середня тривалість перерв у електропостачанні ) та освоєння нових технологій робіт на ПЛ 0,4 кВ під напругою з використанням спеціального обладнання.

Наша мета - протягом наступних 12 років інвестувати у розвиток електромереж Чернігівщини понад 10 млрд. грн., що включать джерела Інвестиційних програм, прибуток на стару базу активів та прибуток на нову базу активів.

Товариство очікує отримати ефект від впровадження технічних заходів щодо SAIDI (середня тривалість перерв у електропостачанні) з 466 до 150 хвилин в міській місцевості та з 960 до 300 хвилин в сільській місцевості та зменшення втрат електроенергії – 5 млн. кВт*годщороку. За розрахунками експертів, для того щоб зменшити показник SAIDI на 1хв. необхідно в середньому інвестувати на 1км реконструкції мереж 10 кВ щонайменше 30 $.

АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО», як оператор системи розподілу, прагне йти в ногу з глобальним розвитком.Пандемія чітко продемонструвала, що нецифрові методи управління застаріли. Для цього ми відходимо від застарілих моделей, які визначали специфіку бізнесу та послуг на цьому ринку та пропонуємо нові, мобільні рішення, яких не було в минулому.

Ми прагнемо стати лідером в області конкурентоспроможності цифрових послуг і зробити свій внесок в технологічний розвиток України.

Ми переглянули те, як використовується кол-центр, як співробітники застосовують відповідний клієнтський досвід і як можна використовувати цифрові канали для підтримки безперервності бізнесу під час пандемії. Фахівці Товариства чітко усвідомлюють, що споживачам потрібен швидкий (миттєвий) зворотний зв'язок, а також зрозумілий та зручний інтерфейс дистанційних сервісів для отримання послуг.

Зважаючи на це, одним зі стратегічних напрямків Товариства є комплексна автоматизація роботи з клієнтами, ведення безперервної комунікації з ними через різні канали, у т.ч.: чат-боти, персоніфіковані розсилки, push-повідомлення, таргетована інформація тощо. Враховуючи вікові особливості споживачів, не останню роль грає також і голосовий зв'язок.

Отже, ми ставимо собі за мету провести цифрову трансформацію клієнтського сервісу, за допомогою якого можливо не тільки налаштувати безперервний діалог з клієнтом, а й більш глибоко розуміти його потреби та персоналізувати обслуговування.

В рамках цифрової трансформації в АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» запрацював особистий кабінет споживача на базі платформи «E-svitlo», де кожен споживач може отримати інформацію про нарахування, сплачені рахунки та споживання, а також, завантажити електронну версію рахунка за розподілену електроенергію (спожиту електричну енергію). Сервіс дозволяє не лише перевірити стан особового рахунка, а й подати показники лічильника, отримати інформацію щодо споживання електричної енергії, проводити платежі та подати заявку на приєднання електроустановки онлайн, а також отримувати рахунок в електронному вигляді, відмовившись від його паперового варіанту з метою розумного використання природних ресурсів.

Потреби клієнтів в якісному і надійному електропостачанні різко прискорилися. Безпечна і надійна експлуатація мережі з низькими витратами вже давно є пріоритетною справою для операторів системи розподілу. Але цього вже недостатньо. Клієнти вже частіше переходять на цифрові і мобільні канали - тенденція, яка була швидко посилена пандемією COVID-19, із наступними заходами з фізичного дистанціювання та роботи з дому.

Сьогодні ми зосереджені на тому, як ми можемо максимально використовувати інтелектуальні технології у розподілі електроенергії. Першими для цифрової трансформації виступають процеси, які передбачають велику кількість повторюваних дій: підключення нових споживачів, обслуговування мережі, управління даними.

Ми також беремо до уваги загальносвітові досягнення в сфері використання безпілотників для діагностики стану повітряних ліній та підстанцій. Сучасні методи відеоспостереження за енергооб‘єктами вже були використані в АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» в рамках спільного українсько-балтійського проекту з розробки протоколу автоматичної системи моніторингу електромережі. Щоб допомогти дослідникам краще аналізувати величезний обсяг даних, які вони збирають в ході відеоспостереження дронів, Товариство долучило своїх фахівців до розробки механізмів та інструментів машинного аналізу баз даних і передових алгоритмів, які нададуть сучасні рішення для безлічі складних проблем. Більш досконалі інструменти машинного аналізу можуть визначати закономірності в даних, які не можуть виявити люди, і працювати в тисячі разів швидше, ніж традиційні методи аналізу даних.

Для запобігання розповсюдження COVID–19 ми продовжуємо активно впроваджувати у побутових споживачів smart-лічильники, які здатні дистанційно передавати до ОСР інформацію щодо актуальних показів лічильника. Так, з загальної кількості 546 тис. лічильників побутових споживачів станом на початок 2021 року 39,6 тис. лічильників були «розумними», а до кінця 2021 року, враховуючи плани роботи Товариства, їх загальна кількість має досягти 60,6 тис. шт.

Суттєвих змін зазнала телекомунікаційна інфраструктура ОСР АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО».Завершено перший етап, що проводився у 2020-2021 роках і включав повне оновлення ядра корпоративної мережі та серверного обладнання.

Паралельно, триває модернізація мережевого обладнання у віддалених підрозділах Товариства, змінюються канали зв’язку, що забезпечують більш надійну й швидку роботу всіх систем підприємства.

Одним з найближчих етапів є повна модернізація диспетчерських пунктів, а саме використання сучасних цифрових технологій відображення та контролю стану електричних мереж області.

На цифрову трансформацію: впровадження та розвиток автоматизованих систем диспетчерсько-технологічного керування (АСДТК), впровадження та розвиток інформаційних технологій та систем зв'язку у цьому році передбачено – 43,9 млн. грн (без ПДВ). Ці інвестиції в рази перевищують попередні – 6,9 млн. грн (без ПДВ).

Українські таланти, серед яких і чернігівські IT- спеціалісти, вже не раз змінювали цифровий світ. Наразі ми маємо зробити те саме для нашої країни в енергетичній сфері. Однак, як і раніше, незмінним і одним з найважливіших критеріїв успіху залишаються довіра та лояльності наших клієнтів – залучення нових та ділові і партнерські відносини з нинішніми.

Довіра, надана нам, не тільки мотивує нас, але і змушує постійно прагнути до вдосконалення виробничих процесів та досягати найкращих результатів. Ми зробимо все можливе, щоб Ви були винагородженні відповідно високою якістю наших послуг для підтримки Вашого майбутнього зростання.

З повагою,

Голова Правління АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» Михайло Ільницький