Цього тижня в АТ «Чернігівобленерго» закінчився період передачі показів електролічильників за березень. Вимушені констатувати: кількість людей, які виконали цей обов’язок споживача електроенергії, у порівнянні з попереднім місяцем зменшилась. І така тенденція не може нас не турбувати, адже вчасно і правильно передані покази лічильників дають змогу оператору системи розподілу визначити реальні обсяги споживання електроенергії. Однак найбільше це вигідно споживачам, адже зафіксовані обсяги дозволяють постачальникам правильно сформувати рахунки, а самим абонентам, як результат, – сплачувати за фактично (!) спожиті кіловати. Таку співпрацю оператора системи розподілу, постачальника та споживачів і можна назвати розумним обліком електроенергії.

Окрім того, нагадаємо: згідно з Правилами роздрібного ринку електричної енергії та Кодексом комерційного обліку електричної енергії, побутовий споживач зобов’язаний щомісяця знімати фактичні покази лічильника електричної енергії і надавати їх оператору системи розподілу, а ОСР, у свою чергу, зобов’язаний прийняти від споживача дані про покази його лічильника і врахувати їх під час визначення обсягів споживання електричної енергії.

Зверніть увагу! Для того, щоб нарахування вартості за спожиту електричну енергію відбувалося на підставі фактичних показів лічильника, споживачі мають передавати дані протягом періоду, що починається за два календарні дні до кінця розрахункового місяця і закінчується на третій календарний день наступного розрахункового місяця. Правила прості, але саме їх дотримання дозволяє уникнути непорозумінь між споживачем та оператором системи розподілу. Адже, якщо у споживача є скарга, що дані у рахунку не збігаються з фактичними або раніше переданими показами електролічильника, то це, скоріше за все, означає, що абонент просто не передав показів лічильника або передав їх не у звітний період.

Іще одне пояснення для тих, хто думає, що покази електролічильника знімаються контролером, а тому передавати їх самостійно не потрібно: дійсно, контролер знімає контрольні покази електролічильника, але відбувається це раз на пів року! До речі, тут варто зробити іще одне правове уточнення: кожен споживач за потреби має забезпечити працівникам оператора системи розподілу допуск до електролічильників. Недопущення контролера до приладу обліку – це порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії, наслідком якого може стати відключення електропостачання у домогосподарстві.

А щоб процес передачі показів не завдавав клопоту, не займав зайвого часу і не забирав сил, наше підприємство потурбувалося про прості, зручні та швидкі способи це зробити:

🔸 особистий кабінет «E-Svitlo» – https://cn.e-svitlo.com.ua/ (якщо ви зареєстровані у ньому, то можете дізнатися всю детальну інформацію за своїм рахунком);

🔸 Viber-bot – https://chernihivoblenergo.com.ua/in_viber (передати покази можна не встановлюючи додаткових програм, але для цього потрібно знати свій ЕІС-код та особовий рахунок);

🔸 Telegram-бот tg://resolve?domain=ChernigivOEbot (як і у Viber-bot, передати покази можна не встановлюючи додаткових програм, але потрібно знати свій ЕІС-код та особовий рахунок);

🔸 мобільний додаток «E-Svitlo» – завантаження у PlayMarket за посиланням https://play.google.com/store/apps/details... (встановивши цей додаток на свій телефон, ви щомісяця вводите лише безпосередньо покази електролічильника і жодних додаткових даних)

🔸 автоматична лінія ☎️ 772-902 (передати покази можна без допомоги операторів);

🔸 лінія ☎️ 772-901 (лінія має опцію передачі показів – для цього у меню треба обрати кнопку 2).

Із цікавого: для передачі показів споживачі АТ «Чернігівобленерго» найчастіше обирають Viber-bot (41%), на другому місці – автоматична лінія IVR (27%), на третьому – «E-Svitlo» (18%) (детально середньомісячні результати передачі показів ви можете побачити на діаграмі нижче).

Тож, шановні споживачі, давайте співпрацювати! Обирайте найзручніший для вас спосіб передачі показів електролічильників і користуйтеся! Так «Чернігівобленерго» отримає дані про реальні обсяги спожитої електроенергії, а ви убезпечите себе від невиправданих рахунків!