Після затвердження стимулюючого тарифоутворення (так званого РБА-регулювання) АТ «Чернігівобленерго» почало трансформуватися в направду сучасну сервісну компанію, в якій багаторічний досвід поєднується з новітніми технологіями. Чи варто говорити, що одним із пунктів цієї трансформації стала закупівля нової техніки, яка дозволила компанії значно покращила якість виконання робіт, підвищила мобільність персоналу і, відповідно, оперативність його роботи на місцях.
Відчутно оновлюватися автопарк Товариства почав всього п’ять років тому. Поступово сюди додавалися нові вантажні автопідйомники, спеціальний вантажний буровий автомобіль, колісні трактори, обладнані лісовими мульчерами, ну і, звісно ж, машини для оперативно-виїзних бригад. На жаль, навіть з урахуванням усіх закупівель нової техніки, станом на початок 2022 року 80% автопарку Товариства можна було сміливо назвати застарілим. Поряд із новими одиницями тут продовжували працювати справжні «динозаври» – автопідйомники 1967, 1969 та 1974 років випуску або ж автомобіль оперативно-виїзної бригади 1968 року. У компанії сподівалися, що ситуацію виправить щорічна Інвестиційна програма, в яку закладалося в тому числі й оновлення техніки, однак не так склалося як бажалося. Почалася війна. Про закупівлю нової техніки довелося забути. Крім того, частину машин (в тому числі і нових) Товариство у перші ж дні повномасштабного вторгнення віддало на потреби військових. «Воюють» вони і досі. Тож протягом двох останніх років енергетикам доводилось обходитись тим, що було. І лише наприкінці 2023-го після затвердження Інвестиційної програми (першої з початку повномасштабної війни!) «Чернігівобленерго» нарешті трохи оновило свій автопарк. Додалися у нього вантажні автомобілі «Ford» та позашляховики «Peugeot Landtrek». Майже одразу ж усі ці машини роз’їхалися підрозділами Товариства, причому більшість із них перетворилися на машини оперативно-виїзних бригад. Частина – на прикордонних дільницях.
– Навіть у такий складний час «Чернігівобленерго» робить усе, щоб забезпечити своїх споживачів якісним, надійним та безперебійним електропостачанням. І стосується це кожного куточка нашої області. Навіть тих, де працювати доволі небезпечно, – говорить Голова правління АТ «Чернігівобленерго» Сергій Фелик. – А тому найперше техніка, яка точно не підведе, має бути у працівників оперативно-виїзних бригад. Дуже радіємо, що, нехай і частково, маємо змогу забезпечити цю потребу.
На одній із таких машин уже не перший тиждень працює оперативно-виїзна бригада Новгород-Сіверської дільниці Корюківського РЕМ.
– Ой, усякого тут довелося побачити, – каже електромонтер ОВБ цієї дільниці Сергій Тимошенко. – Не раз бувало, що доводилось швидко тікати з місця проведення ремонту, бо просто над головою гудів дрон. Взагалі зараз усі роботи ми намагаємось виконати якомога швидше і якомога простішими способами. Виїжджати у прикордоння з автопідйомником – справа практично нереальна, адже на ворожих приборах ми як на долоні.
– Нові машини з логотипами компанії дають чітко зрозуміти, що працюють не військові, їх не так видно на засніженій місцевості, та й вони мають кращу прохідність, що дозволяє проїхати у важкодоступні місця, а, за потреби, швидко покинути місце роботи, – додає водій-електромонтер ОВБ Олександр Короткоручко, який працює в парі із Сергієм Тимошенком. – Взагалі така техніка значно полегшує нашу роботу і підвищує її безпечність. А зараз це важливо як ніколи!
Хотілося б, щоб таких оновлень на підприємстві було більше, адже і так не безпроблемна мережа електропостачання Чернігівської області дуже постраждала від російського вторгнення. Постійні обстріли енергетичної інфраструктури тут тривають і досі. Та «Чернігівобленерго» робить усе можливе, щоб не лише «залатати дірки» у пошкоджених мережах, а й, за можливості, модернізувати їх. І нова техніка у цьому – незамінний помічник.