Одна з ознак сучасної сервісної компанії – нова та сучасна техніка. А тому після затвердження стимулюючого тарифоутворення АТ «Чернігівобленерго» планувало суттєво оновити свій автопарк. На заваді, як ми вже не раз говорили, стала війна. В умовах, коли частина техніки Товариства і досі перебуває на службі у військових, а кошти на придбання нової доволі обмежені, як ніколи актуальним стає питання збереження у гарному стані наявного автопарку, хоч понад половина його автомобілів і відноситься до категорії застарілої техніки. Одна з таких машин – АП-17 на базі ЗІЛ-131 1988 року випуску, якою вже багато років користуються працівники Варвинської дільниці Прилуцького РЕМ. Щоправда, за зовнішнім виглядом та технічним станом визначити її вік доволі непросто, настільки добре за нею доглядають.
– Ця вишка всього на два роки старша за мене, – посміхається її головний господар – водій автотранспортних засобів служби транспорту і логістики АТ «Чернігівобленерго» Руслан Матухно. – Однак це наша основна бойова одиниця, без неї тут ніяк.
Керує цим автопідйомником Руслан уже 14 років.
– На роботу в «Чернігівобленерго» я прийшов 21 листопада 2007 року, – згадує він. – Повернувся додому після строкової служби, а в тодішньому Варвинському РЕМі саме звільнилося місце водія, ось мене сюди й узяли. Однак починав я із ГАЗ-52, яким возив бригаду.
Отут треба додати, що у Варвинському РЕМ працював батько Руслана Матухна Віктор Іванович. Він і був водієм АП-17, якого у 1999 році енергетикам передали військові.
– Не раз батько пропонував мені спробувати ним керувати, та я все віднікувався. Та у 2010 році тато раптово захворів, і тодішній директор РЕМу сказав, що відтепер їздити на цій вишці буду я. Довелося вчитися. Техніка – це така штука, яку потрібно відчувати. А надто, коли це спеціалізована техніка. Є водії, які можуть дуже добре керувати автопідйомниками, але при цьому, наприклад, бояться підіймати людей на максимальну висоту (а в нашої вишки це аж 17 метрів!). Бо ж одна справа підняти людей на ній до опори і зовсім інша – набагато вище, що часто доводиться робити під час чистки трас. Це величезна відповідальність. Раніше я б теж не подумав, що зможу. І досі пам’ятаю свої перші складні дерева, – посміхається Руслан. – Обпилювали дуже високі берези, що росли просто біля лінії. Із незвички підіймати на ту висоту людей було дуже страшно, але справився, тоді директор остаточно і закріпив цей автопідйомник за мною.
Навіть найгірші погодні умови – вітер, дощ, сніг, болото – не стають на заваді роботи цієї машини.
– Та це ж справжній всюдихід! – каже Руслан. – З допомогою цього автопідйомника ми усуваємо пошкодження на лініях, проводимо чистку трас у будь-якій місцевості. Куди не доїжджають інші машини, ця доїде без проблем. Бувало, й в інші районі їздили нею допомагати – працювала вона і на Ічнянщині, і на Ніжинщині, і на Бобровиччині. І, мушу сказати, за всі ці роки казусів у її роботі жодного разу не було.
– Воно і не дивно, – говорить майстер Варвинської дільниці з експлуатації мереж №5 Микола Нагнойний. – Руслан – надзвичайно відповідальний. Сам дуже ретельно слідкує за своїм автомобілем. Якщо якась дрібна поломка, негайно усуне її сам, якщо ж щось серйозне, настоює, що її терміново відправили на ремонт. Ну а візуально, бачите самі, в якому вона стані.
– Все, що можна своїми руками, звісно, роблю. А порядок… І самому ж приємно у такій машині працювати. Як можна по-іншому, навіть не уявляю, – розводить руками Руслан. – Раніше, он, техогляди були – всі мили, чистили свої машини і в один день виставляли їх на подвір’ї РЕМу в ряд для огляду. Соромно було, щоб твоя була гіршою. Тож і зараз стараємось усю техніку, як то кажуть, тримати в тонусі.
Дуже приємно, коли люди цінують і свою роботу, і засоби, за допомогою яких можуть її ефективно виконувати. А ще приємніше, що такі люди працюють у нашій компанії. Впевнені, що Руслан Матухно в АТ «Чернігівобленерго» такий не один, і перевіримо це на практиці. Як саме? Із березня розпочнемо таке-собі комплексне знайомство з нашими бригадами – подивимось в яких умовах, на якій техніці і з допомогою яких засобів вони працюють на місцях. Попереджати тих, до кого поїдемо в гості, будемо заздалегідь, тож, шановні енергетики, не лякайтеся! А всі результати наших поїздок обов’язково покажемо на сторінках офіційних ресурсів компанії.
І найприємніше: бригади, які виявляться найкращими і вразять найбільше, отримають грошові винагороди! Руслан Матухно свою уже отримав. Хто наступний?