В рамках святкування свого 25-річчя АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО» продовжує знайомити користувачів мережі Інтернет зі своїми структурними підрозділами. Сьогодні ми хочемо розповісти вам про службу телекомунікацій.

   Ця служба також є одним із найважливіших підрозділів АТ, який організовує єдиний інформаційний простір для роботи товариства та всіх його підрозділів, які територіально розподілені в межах території ліцензійної діяльності компанії, забезпечує надійність зв’язку та досконалість систем комунікацій всередині підприємства.

У службі телекомунікацій працює 32 співробітники.

На даний час основними напрямками роботи служби телекомунікацій є:

-         розвиток ІР-телефонії;

-         побудова захищеної мережі передачі даних;

-         впровадження системи віддаленого доступу для працівників товариства;

-      організація надійної роботи системи радіозв’язку для оперативного керування ОВБ та ремонтними бригадами, а також резервного зв’язку в надзвичайних ситуаціях з об’єктами АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО»;

-         впровадження та експлуатація автоматизованої системи диспетчерсько-технологічного управління АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО».

  ІР-телефонія є одним із приоритетних напрямків розвитку телефонного зв’язку товариства. Останнім часом технології VoIP, як одна зі сфер ринку телекомунікацій розвивається найдинамічніше. Перевагами ІР-телефонії є можливість створення корпоративної мережі, високошвидкісний доступ до мережі Інтернет, здешевлення міжміського зв’язку, можливість надійного голосового зв’язку між підрозділами товариства.

  Одним з найважливіших напрямків роботи служби телекомунікацій є побудова, захист та обслуговування локальної обчислювальної мережі підприємства (ЛОМ). ЛОМ - це "кровоносна система" підприємства, без якої неможлива робота в сучасному світі, так як за допомогою локальної обчислювальної мережі забезпечується доступ користувачів до різноманітних сервісів, баз даних та забезпечується взаємодія всіх підрозділів. Локальна обчислювальна мережа АТ "Чернігівобленерго" - це досить складна інфраструктура, яка складається з комплексу каналів зв'язку різноманітних провайдерів, власних каналів зв'язку, багатьох маршрутизаторів, комутаторів, модемів та іншого обладнання. Ця структура сегментована на різноманітні підмережі, які виконують окремі задачі, для зв'язку між підрозділами та між суміжними структурами НЕК "Укренерго" і налаштовані різноманітні шифровані тунелі, передбачено резервування каналів для забезпечення безперебійної роботи. Більша частина мережі побудована на базі інтернет-каналів зв'язку, тому багато уваги приділяється захисту мережі від вторгнень сторонніх осіб ззовні.

   Крім того служба телекомунікацій спільно із службою технічної підтримки забезпечує працівників підприємства надійними захищеними каналами для роботи з сервісами підприємства віддалено з мобільних пристроїв та робочих станцій працівників. ЛОМ підприємства - це дуже дінамічна структура, яка постійно змінюється для того, щоб відповідати вимогам часу, що зростають.

   В період боротьбі з COVID-19 службою телекомунікацій в короткий термін було впроваджено систему віддаленого доступу працівників до сервісів товариства, організовано телефонний зв’язок корпоративного рівня та систему групових відеоконференцій на базі обладнання товариства, що сприяло надійній роботі компанії.

  Служба телекомунікацій також здійснює впровадження та виконує технічну експлуатацію автоматизованої системи диспетчерсько-технологічного управління (АСДТУ) АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО», а саме:

– автоматизоване оперативно-диспетчерське управління технологічними процесами на  підстанціях АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО»;

  – автоматизоване відображення і реєстрація спрацьовування пристроїв релейного захисту та автоматики, з метою обмеження розвитку і припинення аварійних режимів, що супроводжуються порушенням електропостачання споживачів.

  Кінцевою метою впровадження АСДТУ є створення комплексної сучасної автоматизованої системи в АТ «ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО», яка охопить всі підстанції 35-110 кВ, що дозволить підвищити надійність роботи електрообладнання та розподілу електричної енергії користувачів, знизити ризик важких аварій, застерегти несанкціоноване втручання сторонніх осіб в роботу обладнання, своєчасно реагувати на спроби крадіжки обладнання на віддалених необслуговуваних ПС, збільшити строк дії основного обладнання шляхом оптимізації його використання, вирішувати питання технічного обліку електроенергії, оперативно управляти електрообладнанням, як у нормальному, так і у аварійному режимі, знизити час на ліквідацію аварії та прийняття адекватного рішення згідно стану  електромереж та обладнання.