6 червня технічна дирекція АТ «Чернігівобленерго» провела робочу нараду, щоб підбити підсумки п’яти перших місяців року, визначити найбільші проблеми в процесі обслуговування мереж Товариства й окреслити плани на найближчий період.

Звісно, найперше, що розглянули енергетики, були показники SAIDI (індекс середньої тривалості переривання в роботі системи) та SAIFI (індекс середньої частоти відключень в енергосистемі). Незважаючи на всі складнощі, які виникали в роботі енергосистеми протягом зимово-весняного періоду, всі п’ять РЕМів Товариства у визначені планом показники вклалися. Не вдалося це лише Чернігівським МЕМ.

– На це є об’єктивні причини. Якщо згадувати лютий-березень минулого року, то в той період найбільше пошкоджень отримали саме електричні мережі Чернігова та Чернігівського району. Зокрема, значного руйнівного впливу зазнала кабельна мережа обласного центру. Суттєве зниження показників надійності роботи електромереж міста пов’язано як із пошкодженням кабельних ліній, внаслідок прямих влучань по трасам їх проходження, так і через погіршення ізоляційних характеристик кабелів внаслідок зсувів грунту після обстрілів та бомбардувань, – пояснив в.о. технічного директора АТ «Чернігівобленерго» Олександр Марчук.

– На жаль, показники ремонтної програми також не були виконані в повному обсязі, – додав заступник технічного директора з низьковольтних мереж Товариства Сергій Переверза. – Однак будемо наздоганяти їх до кінця року. Протягом 2023-го уже було виконано низку масштабних робіт. Найперше – замінено п’ять трансформаторний підстанцій (одна з них була повністю зруйнованою, чотири замінили на модернізовані із сучасним якісним обладнанням). Також постійно у нас виконуються роботи з відновлення кабельних ліній. Таку роботу ми продовжимо й надалі.

– Зрозуміло, що всі відхилення від плану мають конкретні причини. Це і загальне недофінансування галузі, і недостатня кількість необхідного обладнання та паливно-мастильних матеріалів, і неповний робочий день в АТ. Та як би важко нам не було, все, що ми не доробили за ці п’ять місяців, до кінця року маємо надолужити, адже, незважаючи на складну ситуацію в енергомережі, наші завдання не змінюються і кожен технічний працівник Товариства має відчувати себе відповідальним за SAIDI та SAIFI, а значить за якісне і надійне електропостачання кожного споживача, – підсумував Олександр Марчук.