Чому передача показів електролічильника відбувається у два останніх дні поточного місяця і три перших наступного? Чи враховуються покази, передані в інші дні? Як можна скоригувати покази, якщо на лічильнику вони менші, ніж у платіжному документі? 


Чечуга Павло Вікторович, інженер 1 категорії кол-центру АТ «Чернігівобленерго»:

– Способи і терміни передачі показів лічильника електричної енергії оператору системи розподілу (на території Чернігівської області це АТ «Чернігівобленерго») визначені Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою НКРЕКП №312 від 14 березня 2018 року, та Кодексом комерційного обліку електричної енергії, затвердженим постановою НКРЕКП №311 від 14 березня 2018 року.

У Кодексі комерційного обліку електричної енергії чітко вказано, що побутові споживачі зобов’язані щомісяця зчитувати фактичні покази з лічильників електроенергії і передавати їх оператору системи розподілу у визначений термін, також встановлений регулятором (Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг). Отож, згідно із законодавством, період передачі показів починається за два дні до кінця поточного місяця і закінчується третім календарним днем наступного місяця. Наприклад, покази за липень прийматимуться із 30 липня до 3 серпня.

Звісно, нерідко трапляються випадки, коли споживачі з якоїсь причини не встигли передати покази вчасно і намагаються зробити це 4-5 числа наступного місяця. Ці покази зберігаються, однак уже ніяк не впливають на розрахунки розрахункового місяця. Але їх ми обов’язково враховуємо в наступному розрахунковому періоді! А ось саме для уникнення розбіжностей у розрахунках ми щомісяця і просимо споживачів бути уважними та передавати покази у чітко визначений період!

Іще раз хочу наголосити, передача показів – це обов’язок саме споживача! За законодавством, працівники «Чернігівобленерго» мають мінімум один раз на пів року з’явитися за місцем знаходження електроустановки і зняти контрольні покази. Так, якщо є можливість, це робиться частіше, але така можливість, на жаль, буває не завжди. В одному випадку лічильник може перебувати у закритому приміщенні, у другом – мають місце самовільні забудови, у третьому є свідомий недопуск контролера до засобу обліку. А протягом останніх півтора року додалася ще й проблема прикордоння – у деякі населені пункти працівники компанії з усім відомих причин не можуть доїхати взагалі. Тому просимо споживачів не ігнорувати свого обов’язку і вчасно передавати покази, щоб у подальшому уникнути проблем із збільшеними нарахуваннями за спожиту електроенергію.

Крім того, якщо протягом якогось періоду ви не передаватимете показів електролічильника, може статися розбіжність у даних – на лічильнику і в платіжному документі. Що робити в такому випадку? Провести звірку. І в наш час сучасних технологій для цього навіть не обов’язково приїжджати до підрозділу АТ «Чернігівобленерго», це можна зробити дистанційно.

По-перше, у чат-ботах у Viber (https://chernihivoblenergo.com.ua/in_viber) і Telegram (tg://resolve?domain=ChernigivOEbot) АТ «Чернігівобленерго» є окрема кнопка контекстного меню – «Повідомити про проблему». Вона відкриває два вкладення – «Відсутня напруга» і «Подати заявку на коригування показів». Обираємо друге. Бот пропонує перелік запитань, на які споживач має надати відповідь, після цього просить зробити фото лічильника, споживач його зберігає і оформлює заявку, яку компанія опрацює і надасть відповідь. Фото для фіксації заявки тут обов’язкове! Воно є підтвердженням правильності наданих показів.

Також зробити звірку можна за допомогою особистого кабінету побутового споживача «E-Svitlo» (https://cn.e-svitlo.com.ua/). Додавши туди свій особовий рахунок, споживач має обрати кнопку «Запитання для звернень», у вікні, що відкриється, описати свою проблему, зазначивши правильні покази, та вибрати відповідне питання з переліку запропонованих. Ми опрацюємо це звернення і також зробимо коригування.

Якщо ж у вас немає можливості під’єднатися до Інтернет-мережі, ви завжди можете звернутися до операторів нашого кол-центру за телефонами 0-800-210-310 або (0462) 772-901 (вони працюють цілодобово і без вихідних), обравши в меню «0» для з’єднання з вільним оператором. Він з вами поспілкується, надасть роз’яснення і також оформить заявку. У деяких випадках, якщо контролер якийсь час не мав змоги потрапити до вашого електролічильника, під час фіксації заявки доведеться домовитись, щоб у зручний для всіх час працівник компанії таки зміг зафіксувати контрольні покази. Далі вам також проведуть перерахунок.

Зверніть увагу! У питанні передачі показів є виняток – домогосподарства, де встановлені так звані «розумні» лічильники (смарт-лічильники). Вони обладнані автоматичним зчитуванням показів. Якщо у вашому помешканні встановлений такий лічильник і він пройшов підключення до бази даних, зчитування показів із нього ми проводимо дистанційно. Покази таких лічильників передавати не потрібно!