Із 4 червня в Україні поновили повірки лічильників, в тому числі й електроенергії. Чи будуть у нашій області здійснюватися якісь додаткові перевірки побутових споживачів чи поквартирні обходи через це?
Заровний Іван Володимирович, заступник директора комерційного АТ «Чернігівобленерго»:
– Насамперед у цьому питанні слід розрізняти побутових та непобутових споживачів. Як правило, непобутові споживачі несуть відповідальність за своєчасну повірку приладів обліку, встановлених на їх власних об’єктах. У такому випадку за необхідності здійснення періодичної повірки з боку АТ «Чернігівобленерго» цьому непобутовому споживачу буде надіслано відповідний лист, в якому буде вказано допустимі терміни виконання цих робіт.
Що стосується повірки електролічильників побутових споживачів, то за її проведення відповідає оператор системи розподілу (на території Чернігівської області та міста Славутич Київської області це АТ «Чернігівобленерго»). Відповідно і робиться вона з коштів операційних витрат підприємства.
Комерційна дирекція АТ «Чернігівобленерго» займається в тому числі і контролем приладів обліку електроенергії, тож ми постійно поновлюємо списки домогосподарств, у яких «протерміновано» облік. На жаль, зараз є певні складнощі з заміною всіх протемінованих приладів обліку через те, що фінансування інвестпрограми Товариства минулого року, з урахуванням обставин, було набагато меншим, ніж планувалося. А тому рівень протермінованих обліків вищий, ніж ми очікували при планомірному графіку роботи. Однак цю роботу ми все одно продовжуємо і в рамках свого операційного бюджету проводимо заміну приладів у споживачів (щомісяця це близько тисячі електролічильників), виконуємо їх поточний ремонт, держповірку, для якої залучаємо відповідні організації, і потім знову використовуємо їх для заміни протермінованих приладів обліку побутових споживачів. Найближчим часом ми очікуємо на лічильники, які планується закупити за кошти цьогорічної інвестиційної програми (нею передбачені як лічильники для смарт-системи, так і звичайні однофазні та трифазні), і тоді матимемо змогу значно прискоритися, адже ці лічильники використають в першу чергу саме для заміни протермінованих.
Щодо відновлення вимог щодо держповірки лічильників… Тут побутовим споживачам перейматися не треба, адже не вони відповідають за точку комерційного обліку в частині забезпечення її періодичної повірки. Їм потрібно слідкувати лише за станом свого електролічильника і відповідати за його фізичне збереження – контролювати, щоб він не був розбитим, не мав пошкоджень іншого характеру, щоб усі пломби були на місці.
Якщо споживач з якоїсь причини бажає, щоб повірку лічильника йому зробили, так би мовити, вже (наприклад, споживач знає, що час повірки збіг і хоче зробити її якнайшвидше), він може звернутись в наш кол-центр і залишити заявку. Взагалі ж ця робота проводиться постійно і планомірно. У нас є відповідні бригади, які працюють з лічильниками побутових споживачів, і вищеназвані переліки протермінованих точок обліку. Отож працівники цих бригад, по-перше, виїжджають на аварійні заявки (лічильник неправильно обраховує обсяги спожитої електроенергії, пошкоджено пломбу тощо), по-друге, виконують планові заявки – перевіряють за списком домогосподарства із протермінованими приладами обліку. Якщо виникає необхідність потрапити до конкретного споживача, останнього обов’язково заздалегідь сповіщають листом або ж про це попереджає контролер.
Отож перейматися питанням повірки електролічильників побутовим споживачам не варто – якщо розумієте, що час повірки вашого приладу обліку сплив, очікуйте, коли працівники «Чернігівобленерго» повідомлять про свій візит.
У той же час, у разі отримання сповіщення про заплановану заміну лічильника електричної енергії, встановленого на об’єкті побутового споживача, дуже просимо вас забезпечити доступ фахівців АТ «Чернігівобленерго» для проведення відповідних робіт.