29 грудня минулого року Кабінет Міністрів України вніс зміни до Постанови № 206 від 5 березня 2022 року «Деякі питання оплати житлово-комунальних послуг в період воєнного стану», якими було дозволено проводити припинення надання житлово-комунальних послуг побутовим споживачам у разі їх неоплати або оплати не в повному обсязі. Боржників почали відключати від електропостачання. Із цього часу кількість заявок споживачів на коригування показів лічильників значно зросла.

– Робота будь-якого Оператора системи розподілу регламентується нормативно-правовими документами. І саме згідно з ними, незалежно від того передав споживач покази свого електролічильника чи ні, щомісяця за його рахунком мають бути здійснені нарахування за обсяги спожитого енергоресурсу, – пояснює начальник кол-центру АТ «Чернігівобленерго» Олександр Шабалін. – Якщо споживач показів не передав (хоч за тими ж нормативно-правовими документами це його обов’язок!), робиться це за показами, знятими контролерами АТ «Чернігівобленерго», або ж за значенням середньодобового споживання.

Так вже склалося, що близько 150-170 тисяч споживачів Чернігівщини щомісяця показів своїх електролічильників не передають. Тож більшості з них нарахування здійснюються саме за значенням середньодобового споживання.

– Контролери «Чернігівобленерго» мають знімати контрольні покази електролічильників один раз на пів року! Однак і це виходить не завжди, адже часто лічильники знаходяться не в місцях загального доступу. Найбільше це стосується споживачів у сільській місцевості, частина з яких використовує свої будинки як дачі або ж і взагалі виїхала (особливо багато таких після повномасштабного вторгнення росіян). Отут провести контрольний огляд не завжди просто, хоч ми і раді будь-якому компромісу, – говорить Олександр Шабалін. – Саме тому найчастіше нарахування тим, хто показів не передав, і здійснюється «по-середньому». Та якщо раніше люди не переймалися цим питанням, адже без будь-яких наслідків могли сплатити лише ту суму, яку вважали за потрібне, або ж і взагалі не платити, то зараз назовні «вилізли» чималі суми боргів. Споживачі кинулися порівнювати покази у рахунках із показами на лічильниках і передавати реальні дані. Однак у багатьох через тривалі нарахування «по-середньому» при передачі показів виникли певні проблеми (у разі коли реальні цифри менші). Отут і довелося робити щось, що дозволило б здійснити їх коригування і не потрапити до списку злісних неплатників.

Яким же чином можна зробити коригування показів електролічильників? Обирайте:

за допомогою наших ботів у Viber – https://chernihivoblenergo.com.ua/in_viber і Telegram – tg://resolve?domain=ChernigivOEbot (меню «Повідомити про проблему» > «Подати заявку на коригування показів»);

за допомогою особистого кабінету E-Svitlo – https://cn.e-svitlo.com.ua/ (тип звернення – «Покази в рахунку (або в кабінеті) не відповідають реальним»);

за допомогою форми зворотного зв’язку на сайті компанії («Онлайн-звернення») – https://chernihivoblenergo.com.ua/feedback_new (тип питання – «Подати заявку на коригування показів»).

Кожен із цих ресурсів дозволяє прикласти до звернення фото електролічильника, що значно прискорить процес коригування показів.

– Можна подати заявку і через кол-центр у телефонному режимі (0-800-210-310 або 0 (462) 772-901), однак таке звернення, звісно ж, не передбачає візуалізації, тож споживачеві обов’язково доведеться якимось чином забезпечити нашому контролеру доступ до лічильника, плюс, за законом, виконується така заявка протягом 20 робочих днів, – наголошує Олександр Шабалін. – Є й електронна пошта кол-центру (call-center@energy.cn.ua), однак вона не має автоматичної обробки, тож робота з таким зверненням також буде тривалішою. Саме тому рекомендуємо користуватися сервісами, які спеціально створені для обробки таких заявок. При цьому користувачам варто розуміти, що правильно обраний тип питання пришвидшить його обробку, оскільки автоматизована система сама направить проблему саме тому фахівцю, який її розв’яже.

А ще краще – вчасно передавайте покази своїх електролічильників! Навіть «нульові». Від цього виграють і енергетики, і споживачі – АТ «Чернігівобленерго» зможе отримати реальні обсяги споживання електроенергії в області, а ви отримаєте нарахування за реально спожиті кіловат-години, не потрапите до списку боржників через нарахування по-середньому і не витрачатимете купу часу на розв’язання додаткової проблеми.

Давайте співпрацювати!