У порівнянні з повітряними кабельні лінії електропередачі мають цілу низку переваг – раціональне використання простору, електромагнітне випромінювання низького рівня, менший вплив погодних умов, високий рівень стійкості до різних механічних впливів, мінімальний рівень впливу на навколишнє середовище, ну і врешті-решт зниження витрат на технічне обслуговування. Їх будівництво просто необхідне там, де важко або взагалі неможливо побудувати повітряні лінії електропередачі, зокрема в межах міст. Та хоч вони і перебувають під землею, тож, здавалось би, більш захищені, на їх експлуатацію впливає чимало чинників. Основні види пошкоджень, які трапляються на кабельних лініях – механічні (можуть бути нанесені під час земельних чи будівельних робіт на ділянках, де пролягають кабельні траси), корозійні (корозія може бути як від блукаючих струмів, так і хімічною) та від старіння ізоляції (у процесі тривалої експлуатації погіршуються ізоляційні характеристики). Навряд чи треба пояснювати, що ремонт таких пошкоджень – справа не з легких. Найперша складність полягає в їх пошуку – якщо механічні візуально видно, то, наприклад, корозійні пошкодження можна виявити лише за допомогою електротехнічної лабораторії. Інколи на пошук одного такого пошкодження витрачається декілька днів, як і на роботи з відновлення.
– Для того, щоб підвищити надійність електропостачання у господарствах побутових споживачів та на підприємствах, які живляться від таких ліній, ми не лише займаємось їх ремонтом, а й за можливості модернізуємо, – пояснює заступник директора технічного з низьковольтних мереж АТ «Чернігівобленерго» Сергій Переверза. – Так, днями було завершено заміну кабельної лінії 10 кВ довжиною 500 метрів у центральній частині Корюківки. Пошкоджена вона була протягом більш ніж 20 років. На цій лінії ми використали кабель з ізоляцією зі зшитого поліетилену, отриманий в якості гуманітарної допомоги від іноземних партнерів. Такий кабель має підвищену термічну та механічну стійкість, а тому значно покращить якість електропостачання цього мікрорайону міста (а це близько 500 споживачів) та дозволить зменшити час знеструмлення споживачів у випадку аварійних ситуацій. Хоч в Україні і триває воєнний стан, якість послуг нашого підприємства має залишатися на рівні!