Чому в деяких мікрорайонах міст області або й у цілих населених пунктах світло включається пізніше, ніж доведено у Графіку погодинних відключень (ГПВ), оприлюдненому на сайті АТ «Чернігівобленерго»?
Горкавий Роман Олександрович, начальник оперативно-диспетчерської служби АТ «Чернігівобленерго»:
– Затримка при перемиканні черг Графіку погодинних відключень – одне з найпопулярніших запитань, які хвилюють наших споживачів. І, звісно, це можна зрозуміти, враховуючи, які великі обсяги обмежень електропостачання доводить нам останнім часом НЕК «Укренерго». Відхилення в часі від годин, вказаних у ГПВ, і справді, можливі, коли одну чергу споживачів потрібно відключити, а іншу – включити. Чому ж так відбувається?
По-перше, частину приєднань, заведених у ГПВ, диспетчери «Чернігівобленерго» перемикають дистанційним способом за допомогою автоматизованої системи. Спочатку відключається наступна черга, а потім включається попередня. Через це і можливі невеликі затримки в межах 10-15 хвилин.
Дещо інша ситуація з приєднаннями, перемикання яких здійснюється вручну оперативним персоналом компанії. У яких випадках воно відбувається? Для більш справедливого та рівномірного розподілу відключень і залучення до ГПВ більшої кількості побутових споживачів частину абонентів «Чернігівобленерго» було вирішено відключати із розподільних пунктів вручну. Щоб здійснити включення або відключення такого приєднання, оперативно-виїзні бригади мусять доїхати до кожного об’єкта і на місці виконати роботу з перемикання. Тут важливо враховувати відстань від об’єкта до об’єкта (бо в одній черзі ГПВ їх може бути кілька), ситуацію на дорогах, можливі затори (особливо в години пік) тощо, бо внаслідок усіх цих факторів і можуть виникнути затримки.
Ну і додатково треба врахувати іще один момент – наявність аварійних ситуацій на лініях, адже ліквідовують їх наслідки також оперативно-виїзні бригади. Наприклад, влітку через аномальну спеку маємо серйозну проблему зі значною кількістю відключень кабельних мереж через пошкодження кінцевих кабельних муфт, а також за вітряної погоди через пошкодження повітряних ліній внаслідок неналежного утримання зелених насаджень. Тож якщо за графіком електропостачання у вашому домогосподарстві вже мало би відновитися, але світла ще немає, рекомендуємо скористатися нашими сервісами – вкладенням «Відключення» на сайті компанії – https://chernihivoblenergo.com.ua/blackouts, або ж нашими ботами у Viber (https://chernihivoblenergo.com.ua/in_viber) і Telegram (tg://resolve?domain=ChernigivOEbot), щоб дізнатися точну причину вимкнення та час відновлення електропостачання.