Чи має споживач звертати увагу на зону Т4 електролічильника? Що саме у ній відображається? Чи це дані лише для оператора системи розподілу?

Рубець Сергій Михайлович, заступник директора комерційного з технічного забезпечення АТ «Чернігівобленерго»:

– Багатотарифні лічильники мають кілька зон споживання. При двозонному споживанні доба ділиться на денну зону (на лічильнику вона зазвичай позначається 1.8.1 або Т1) та нічну (1.8.2 або Т2), при тризонному – на пікову (1.8.1 або Т1), напівпікову (1.8.2 або Т2) та нічну (1.8.3 або Т3). Однак в обох випадках лічильник має ще й зону 1.8.4 або Т4. Це так звана аварійна зона.

Якщо лічильник має якісь несправності, наприклад, через заводський брак, механічні пошкодження, послаблення контактів, фізичну зношеність тощо, це не завжди приводить до його зупинки, однак може стати причиною помилок під час підрахунку спожитої електроенергії. У період коректної роботи електролічильника зона 1.8.4 або Т4 зазвичай показує 0. Якщо ж у ній з’явилися якісь цифри, це означає, що відбувся збій – лічильник неправильно обліковує електроенергію за зонами. Інколи в аварійну зону потрапляють усі покази, інколи – лише частина. Так трапляється в основному тоді, коли лічильник має збій за часом. Як результат, спожита електроенергія облікована, але не розбита за зонами.

Отож споживач обов’язково має звертати увагу і на зону Т4 (1.8.4), і на часовий показник. Адже якщо відхилення у часі на лічильнику складає 30 хвилин і більше, використовувати його можна лише для розрахунків за стандартним тарифом, не диференційованим за періодами часу.

Що робити, якщо ви побачили такий збій? Одразу ж звертатися до свого оператора системи розподілу (в Чернігівській області та місті Славутич Київської області це АТ «Чернігівобленерго») із відповідною заявою. Зробити це можна будь-яким зручним для вас способом – написавши звернення через форму зворотного зв’язку на нашому сайті, залишивши повідомлення через один із чат-ботів або ж зателефонувавши у кол-центр Товариства. У цьому випадку нарахування за період некоректної роботи лічильника проводитимуться без будь-яких штрафних санкцій, однак за стандартним, не диференційованим тарифом.

Окрім цих випадків, до оператора системи розподілу потрібно обов’язково звернутися, якщо ви побачили сліди горіння (оплавлення) на корпусі лічильника, незрозумілі символи на дисплеї електронного лічильника, помітили, що не обертається диск або не змінюються цифри на розрахунковому механізмі дискового лічильника. Ну і, звісно ж, якщо ви маєте реальні підозри, що спожита електроенергія обліковується неправильно – покази набагато менші (або набагато більші) за середньомісячне споживання вашого домогосподарства.

Щоб отримати відповідь від фахівців нашої компанії на запитання, яке вас цікавить, ви можете залишити його в особистих повідомленнях на сторінці «Чернігівобленерго» у фейсбук або ж надіслати на електронну пошту нашого прес-центру – presa@energy.cn.ua.