Чим відрізняються функції передачі та коригування показів електролічильника? Чи можна на ресурсах АТ «Чернігівобленерго» скористатися функцією коригування показів для їх передачі і навпаки?
Шабалін Олександр Вікторович, начальник кол-центру АТ «Чернігівобленерго»:
– Передача показів електролічильників – це щомісячна процедура, яка здійснюється для проведення розрахунків обсягу спожитої електроенергії за звітний період – календарний місяць. Вона має чіткі часові рамки – передавати покази потрібно в період, який починається за два календарних дні до кінця місяця і закінчується на третій календарний день наступного місяця. Ці дані зараховуються як покази на початок першої доби календарного місяця.
А ось коригування показів електролічильників – це вже процедура заміни показів з подальшим коригуванням обсягу спожитої електроенергії, в тому числі і за попередні розрахункові періоди. Здійснювати її потрібно лише у випадку виявлення розбіжності між реальними показами електролічильника із даними, які постачальник електроенергії відобразив у своєму платіжному документі.
Усі телекомунікаційні ресурси АТ «Чернігівобленерго» – особистий кабінет на платформі «E-Svitlo», наші боти у Viber і Telegram, телефонія кол-центру – мають окремі вкладення для передачі і коригування показів електролічильників, однак останнім часом ми почали помічати, що у період передачі показів, коли на всі ці ресурси лягає значне навантаження, споживачі часто відправляють поточні дані своїх лічильників у вкладення саме для коригування, коли насправді потреби в ньому немає. Чим це зумовлено, пояснити важко. Але таке рішення – однозначно хибне, адже передача і коригування показів – це дві зовсім різні процедури як за способом передачі, так і за ресурсоємністю і терміном виконання. Передача поточних показів – процедура максимально автоматизована. І збір даних, і їхня обробка доволі швидкі. При цьому споживачеві треба знати лише номер свого особового рахунку і поточні дані лічильника. У той же час під час коригування показів за допомогою онлайн-ресурсів необхідно додати ще й фото електролічильника з поточними показами, а при залишенні заявки через телефонію кол-центру чекати на візит електромонтера з експлуатації лічильників, який на місці зафіксує контрольні дані. У принципі, така ж процедура може бути здійснена і при наявності онлайн-заявки із фото. Саме тому коригування може розтягнутися в часі. Плюс треба враховувати, що постачальник звіряє свої дані та дані системи, у якій внесені відкориговані покази лічильників один раз на місяць.
Отож споживач має чітко розрізняти, що таке передача і коригування показів електролічильників й обирати із цих двох процедур ту, яка дійсно йому потрібна. Це позбавить від непорозумінь і зайвих проблем.
Щоб отримати відповідь від фахівців нашої компанії на запитання, яке вас цікавить, ви можете залишити його в особистих повідомленнях на сторінці «Чернігівобленерго» у фейсбук або ж надіслати на електронну пошту нашого прес-центру – presa@energy.cn.ua.