Чи може побутовий споживач подати скаргу на неналежний стан електроопори? У яких випадках електроопори визнаються аварійними, як проходить їхнє обстеження і в який термін відбувається заміна, якщо вона потрібна?

 

Переверза Сергій Віталійович, заступник директора технічного з низьковольтних мереж АТ «Чернігівобленерго»:

– Як юридичний, так і побутовий споживач можуть подати заявку щодо технічного стану електричних мереж. Після надходження такого звернення споживача персонал АТ «Чернігівобленерго» зобов’язаний провести обстеження зазначеного об’єкта. Якщо невідповідність технічного стану електроустановки вимогам нормативно-технічних документів підтверджується, Товариство розробляє план необхідних заходів з ліквідації цієї невідповідності і визначає термін їх виконання.

Якщо говорити конкретно про електроопори, то вони служать основним конструктивним елементом лінії електропередачі. Виготовляються з різних матеріалів – металу, залізобетону, дерева. Дерев’яні опори, на рахунок яких найчастіше надходять скарги від споживачів, в Україні встановлюються переважно на низьковольтних лініях 0,4 кВ. А ось лінії 10 кВ частіше будують на залізобетонних опорах. Лінії напругою 35 кВ і вище можуть бути комбінованими: проміжні опори виготовляють із залізобетону, анкерні – з металу. Найдовший термін експлуатації мають металеві опори, найменший – дерев’яні. Останні Товариство намагається повністю замінити на опори, які мають вищу механічну міцність і довший термін служби. Однак треба враховувати, що поки на території обслуговування компанії ми маємо значну кількість таких опор, тож їхня планова заміна в будь-якому випадку буде розтягнутою в часі. У той же час і залізобетонні опори також мають свої недоліки – наприклад, чутливість до деформацій (тріщин, відшарування), тож і такі опори постійно потрапляють у наш перелік на заміну. Крім того, як дерев’яні, так і залізобетонні опори часто стають «жертвами» любителів швидкої їзди.

Зазвичай усунення дефектів електроопор усіх видів або їхня заміна планується під час проведення реконструкцій у рамках інвестиційних програм, капітальних ремонтів або технічних обслуговувань. Однак, якщо за результатами їхнього обстеження виявлено дефекти, які загрожують життю та здоров’ю оточуючих людей або можуть призвести до аварійної ситуації в електромережах, усунення цих дефектів організовується в найкоротший термін!

Нагадаємо! Подати заявку про пошкодження об’єкта електроенергетики можна за допомогою:

🔸 багатоканальних ліній кол-центру – 0-800-210-310 та (0462) 772-901

🔸 особистого кабінету E-Svitlo – https://cn.e-svitlo.com.ua/

🔸 форми зворотного зв’язку на сайті – https://chernihivoblenergo.com.ua

Щоб отримати відповідь від фахівців нашої компанії на запитання, яке вас цікавить, ви можете залишити його в особистих повідомленнях на сторінці «Чернігівобленерго» у фейсбук або ж надіслати на електронну пошту нашого прес-центру – presa@energy.cn.ua.