Напевно, кожен споживач звертав увагу на спеціальну графу «Коригування попередніх періодів» у своїй квитанції за електроенергію. Ось тільки мало хто може пояснити, що ж вона означає. Якщо людина щомісяця і вчасно передає покази свого електролічильника, зазвичай у цьому віконечку стоять лише нулі. Однак час від часу додаткова сума на оплату таки може з’явитися.

Потреба у коригуванні даних виникає, якщо:

  • споживач вчасно не передавав покази електролічильника;
  • помилково передав невірні цифри;
  • передані споживачем покази електролічильника суттєво відрізняються від показів, зафіксованих при контрольному огляді або АСКОЕ (автоматизованою системою комерційного обліку електроенергії) тощо.

    Бо саме від зафіксованих показів і залежить сума нарахувань у платіжних документах.

    – Взагалі передача показів – це обов’язок кожного споживача, який передбачено публічним договором про надання послуг з розподілу електроенергії, Кодексом комерційного обліку електроенергії й іншими нормативно-технічними документами, – пояснює начальник кол-центру АТ «Чернігівобленерго» Олександр Шабалін. – Однак відповідально ставляться до цього обов’язку далеко не всі споживачі. Як результат, щомісяця в кол-центр із запитаннями щодо рахунків звертається понад тисяча людей.

    У принципі, якщо людина постійно передавала покази свого електролічильника і не встигла цього зробити якийсь раз, кардинальних змін у нарахуваннях не буде. Однак у нас є іще одна категорія споживачів – які взагалі не передають покази з тієї чи іншої причини. У таких випадках рахунок виставляється на основі середньодобового обсягу споживання.

    До внесення змін у Кодекс комерційного обліку електричної енергії середньодобовий обсяг споживання визначався виключно на основі даних попереднього розрахункового місяця. Та з минулого року «правила гри» змінилися – тепер середньодобовий обсяг визначається на основі фактичних даних лічильника, зафіксованих між двома послідовними зчитуваннями у певний період. Якщо ви хочете самостійно підрахувати середньодобовий обсяг споживання електроенергії у своєму домогосподарстві, пояснюємо, як це зробити, як то кажуть, на пальцях: виписуєте дані лічильника за аналогічний період попереднього року між двома послідовними зчитуваннями (якщо ви їх не передавали, то це будуть дані контрольних оглядів енергетиків, що робляться раз на пів року) і ділите їх на кількість днів, яка пройшла між цими зчитуваннями. Оце і буде середньодобовий обсяг споживання.

    – Якщо ж у будинку ніхто не живе і споживання електроенергії нульове, споживач має або щомісяця передавати ці нульові покази, або ж офіційно повідомити компанію, що у домогосподарстві чи квартирі ніхто електроенергією не користується, – каже Олександр Шабалін. – Тому, щоб покази вам не нараховували автоматично, напишіть заяву, про те, що якийсь час електроенергію споживати не будете, бо тимчасово не проживаєте в будинку, використовуєте його як дачу тощо, і надайте її у відокремлений підрозділ АТ «Чернігівобленерго», який займається розподілом електроенергії у вашому районі. До речі, для цього навіть не треба йти в РЕМ. Можна надіслати заяву поштою або в онлайн-режимі передати її відскановану копію або фото на адресу канцелярії або кол-центру (просто написати звернення на сайті чи в особистому кабінеті не можна, бо, за законом, заява має бути обов’язково підписана споживачем). Пишеться заява в довільній формі. Імена керівників підрозділів, до яких ви хочете звернутися, є на нашому сайті. Якщо ж немає можливості подивитися там, цю інформацію можуть підказати в нашому кол-центрі. Часу на оформлення цієї заяви ви витратите небагато, зате вона вбереже вас від донарахувань у квитанції і збереже ваші нерви.

    І ще одне. Хочемо наголосити, що АТ «Чернігівобленерго» здійснює коригування лише на рівні показів! Суму ж, яка вказана у квитанції, вираховує вже ваш постачальник електроенергії (наприклад, ТОВ «Енера Чернігів»). Тож якщо у вас з’являються запитання фінансового характеру, телефонуйте туди. Оператори кол-центру АТ «Чернігівобленерго» можуть допомогти розв’язати лише технічні проблеми.

    – Усі потрібні номери телефонів та посилання на онлайн-ресурси вказані у рахунках, – поточнює Олександр Шабалін. – Тож звертайте увагу на те, яка компанія за які послуги відповідає. Так ви збережете свій час, і звільните лінії кол-центру для людей, яким просто необхідно зв’язатися з оператором.