23 червня синоптики зафіксували в Чернігові температурний рекорд. Стовпчик термометра досяг позначки у 35,3°С. Та, мабуть, і без показань термометра, аномальну спеку кожен мешканець обласного центру відчув на собі. Однак окрім фізичного дискомфорту для людей, вона принесла іще чимало негативних наслідків, в тому числі економічних. Так, через коливання температури (вдень – до 35°С, вночі – до 20°С) відбувалася значна кількість відключення кабельних мереж 10кВ – 8 штук лише в Чернігові. Як наслідок, без електропостачання залишилося 20 тисяч 909 споживачів.

– Відключення виникли внаслідок пошкодження кінцевих кабельних муфт після потрапляння вологи через розплавлення і витікання бітумної маси, – пояснює начальник служби розподільних мереж АТ «Чернігівобленерго» Сергій Юрченков. – Кабельні муфти – невід’ємна частина кабельної лінії, але при її пошкодженні вони завжди є найслабшою ланкою. А ці типи муфт, про які ми говоримо, встановлювалися ще на початку 2000-х років за старою технологією. Уже зараз під час проведення ремонтів працівники «Чернігівобленерго» використовують високоякісні сучасні герметичні термоусаджувальні матеріали з вирівнюванням електричного поля з гідроізоляційним герметиком, які у процесі експлуатації не залежать від температурних коливань навколишнього середовища.

А тим часом 23 червня на ліквідацію пошкоджень, які спричина спека, було оперативно залучено 33 працівники Чернігівських електричних мереж. Працювали аварійні бригади до 00.30 24 червня і саме завдяки їхньому професіоналізму і самовіддачі відновити у місті електропостачання вдалося у максимально можливі найкоротші терміни. Споживачам же принагідно хочемо нагадати: лише такі фахівці можуть усувати несправності на лініях, тож, як би некомфортно ви не почувалися без електропостачання, лізти в електромережі і ремонтувати щось самотужки категорично не можна!

А поки бригади енергетиків працювали на місцях, іще один удар узяв на себе кол-центр АТ «Чернігівобленерго». Лише за один день, 23 червня, його оператори відповіли на більш ніж 1700 (!) «живих» дзвінків. При цьому чимало абонентів додзвонитися до них все одно не змогли.

– Під час тимчасових перерв в електропостачанні, пов’язаних з аварійними режимами роботи електромереж напругою вище 1000 В, у кол-центрі виникають «пікові періоди», оскільки телефонує велика кількість абонентів і з’єднатися з оператором стає проблемно, – говорить начальник кол-центру АТ «Чернігівобленерго» Олександр Шабалін. – Звичайно ж, абонент повторює спроби з’єднатися з оператором декілька разів, чим створює додаткове навантаження на телефонні лінії.

Отож даємо підказку, як дізнатися інформацію про тимчасові перерви в електропостачанні, якщо немає змоги зв’язатися з оператором.

–  Для користувачів мережі Інтернет існує альтернативний шлях дізнатися про тимчасові перерви в електропостачанні (час початку перерви, орієнтовний час відновлення електропостачання та причину) – це дистанційні сервіси, – каже Олександр Шабалін. І перераховує:

  •        мобільний додаток «E-Svitlo Chernihiv» (інформація відображається при перегляді особового рахунку),
  •        сервіс «Особистий кабінет E-Svitlo» (інформація також відображається при перегляді особового рахунку),
  •        чат-боти АТ «Чернігівобленерго» у Viber та Telegram (зараз фахівці товариства працюють над налаштуваннями, за допомогою яких чат-бот сам надсилатиме повідомлення за наявності зареєстрованої тимчасової перерви в електропостачанні),
  •        розділ «Планові та аварійні відключення» за посиланням https://chernihivoblenergo.com.ua/power_outages на офіційному веб-сайті АТ «Чернігівобленерго» (для користування треба обрати тип перерви в електропостачанні (або всі разом), дільницю (із списку) та зазначити інтервал дат (за замовчанням встановлюється поточна дата)).

– Для тих же споживачів, для яких мережа Інтернет не доступна, АТ «Чернігівобленерго» також може запропонувати варіанти інформування про зареєстровані тимчасові перерви в електропостачанні. По-перше, це отримання інформації за допомогою автовідповідача. Умови користування цією послугою (яка, до речі, безкоштовна!) такі: оператор кол-центру заздалегідь за згодою власника особового рахунку (сторона договору про надання послуг із розподілу електроенергії) в автоматизованій системі сполучає номер телефону з номером особового рахунку (відповідно і з адресою). При наступному дзвінку з цього номеру телефону на будь-який номер кол-центру (0-800-210-310 або 772-901 у Чернігові) за наявності зареєстрованих тимчасових перерв у електропостачанні автоматизована система проінформує про причину та час відновлення електропостачання. По-друге, інформування за допомогою SMS-повідомлень (активація послуги аналогічна, як і при автовідповідачі). Користуючись автоматизованими сервісами, ви розвантажите телефонні лінії для тих абонентів, яким дійсно потрібна допомога оператора, – підсумовує Олександр Вікторович.

Наостанок же хочемо попросити усіх споживачів: якщо ви вже отримали інформацію про перерву в електропостачанні, значить проблема енергетикам відома і її розв’язують, а отже багаточисельні повторні звернення (а такі бувають доволі часто!) їхньої роботи ніяк не пришвидшать. Давайте співпрацювати і поважати роботу одне одного!