17 та 18 липня територією Чернігівської області пройшов атмосферний фронт, який спричинив поривчастий вітер до 20 м/с та випадання опадів – дощу і граду. Місцями, наприклад у західній частині Чернігівського району, діаметр граду склав 20 мм і більше, що відповідає критеріям небезпечного метеорологічного явища І рівня небезпечності. Саме ці несприятливі погодні умови і призвели до виникнення масових пошкоджень в електричних мережах 0,4 та 10 кВ із послідуючим аварійним відключенням.

– Дія небезпечних метеорологічних явищ, які є форс-мажорними обставинами, тривала два дні поспіль. Це призвело до постійного збільшення кількості пошкоджень в електричних мережах Товариства. За 2 дні сталося 78 відключень в мережі 10 кВ, 7 відключень в мережі 35 кВ та 3 відключення повітряних ліній 110 кВ, – пояснює заступник директора технічного з надійності та якості розподілу електроенергії АТ «Чернігівобленерго» Сергій Полішко. – Для ліквідації наслідків стихії було задіяно 30 бригад ремонтного персоналу в кількості 92 людини та 30 одиниць техніки. Складність усунення численних пошкоджень на об’єктах електричних мереж була викликана тим, що в багатьох місцях через падіння дерев заблокувалися під’їзні шляхи до пошкоджених ділянок електромережі.

Після усунення пошкоджень персоналом «Чернігівобленерго» електропостачання всім знеструмленим споживачам було відновлено, хоч і не всім одразу. То чи варто говорити, що лінії кол-центру Товариства в ці два дні були завантажені на повну?

– Нам надійшла величезна кількість дзвінків. 17 липня оператори відповіли на 1291. 1101 із них були пов’язані саме з надійністю електропостачання. 18 липня дзвінків було іще більше – 1484. Із них з тією ж проблемою до нас звернувся 1301 споживач, – говорить інженер І категорії кол-центру АТ «Чернігівобленерго» Павло Чечуга.

Нагадаємо: для зручності з’єднання з операторами кол-центру для телефонних апаратів з підтримкою тонового набору номерів передбачено голосове меню (IVR), яке дозволяє обрати тематику запитання. Та найважливіше – IVR передбачає окрему чергу для з’єднання з операторами кол-центру для повідомлення про аварійну ситуацію (для цього в меню необхідно натиснути кнопку «1»). Щоправда, останніми днями через те, що пошкодження були, дійсно, масовими усі бажаючі додзвонитися в кол-центр все одно не змогли. Тому ми знову нагадуємо альтернативні шляхи дізнатися про тимчасові перерви в електропостачанні:

  • мобільний додаток «E-Svitlo Chernihiv» (інформація відображається при перегляді особового рахунку);
  • сервіс «Особистий кабінет E-Svitlo» (інформація також відображається при перегляді особового рахунку);
  • чат-боти АТ «Чернігівобленерго» у Viber та Telegram (зараз фахівці товариства працюють над налаштуваннями, за допомогою яких чат-бот сам надсилатиме повідомлення за наявності зареєстрованої тимчасової перерви в електропостачанні);
  • розділ «Планові та аварійні відключення» за посиланням https://chernihivoblenergo.com.ua/power_outages на офіційному веб-сайті АТ «Чернігівобленерго» (для користування треба обрати тип перерви в електропостачанні (або всі разом), дільницю (із списку) та зазначити інтервал дат (за замовчанням встановлюється поточна дата)).

Якщо ви не побачили своєї адреси у списку планових чи аварійних відключень електропостачання, обов’язково телефонуйте в кол-центр за номерами 0-800-210-310 та (0462) 772-901. Якщо ж ваша адреса там є, не перевантажуйте лінію – енергетики знають про вашу проблему, а значить вона вже у процесі розв’язання. Залиште можливість повідомити про аварійне відключення тим, кого у цьому списку ще немає.